Laatste praktische info voor onk sneek

Voor alle deelnemers aan het ONK is er een laatste opsomming gemaakt van een aantal praktische punten, inclusief definitieve Notice of Race en Sailing Instructions. Deze informatie is ook per mail verstuurd.Hallo Feva ONK-zeilers/begeleiders,Het is nog maar een paar dagen voordat we allemaal met onze RS Feva’s naar Sneek, Friesland vertrekken om daar het ONK RS Feva 2013 te gaan varen. Met in totaal op dit moment 46 inschrijvingen belooft het een mooi evenement te worden, waarbij we natuurlijk hopen dat ook het weer en dan vooral de wind mee gaat werken.Hierbij geven we jullie nog een praktische aanvulling op de informatie zoals deze reeds eerder op deze pagina was opgenomen.Het StarteilandHet ONK vindt plaats vanaf het Starteiland in het Sneekermeer. We hebben daar gedurende het hele weekeinde de beschikking over ‘De Roerkoning’ het clubgebouw van de organiserende vereniging KWS. ‘De Roerkoning’ zal gedurende het hele ONK onze uitvalsbasis zijn. Op het grasveld bij ‘De Roerkoning’ worden de boten opgesteld en van daaruit worden de boten ook te water gelaten.In de kantine van ‘De Roerkoning’ wordt gedurende het hele weekeinde koffie, thee en frisdrank geschonken.Het pontjeOp het Starteiland is geen autoverkeer. Je kunt op het eiland komen met een pontje, dat het drukbevaren Prinses Margrietkanaal oversteekt. Dit kanaal, waar dit jaar een aantal ernstige ongelukken met grote vrachtschepen is gebeurd, is de reden dat niet is toegestaan met de RS Feva zeilend naar het Starteiland of terug van het Starteiland te gaan. De boot en de strandtrailer gaan mee op de pont, safety first!Het is de bedoeling dat auto en wegtrailer geparkeerd worden op de vaste wal. Nabij de vertrekplaats van het pontje is een grote parkeerplaats waar auto en wegtrailer (gratis) geparkeerd kunnen worden.De pontbaas beschikt over twee boten: één alleen voor voetgangers en een wat grotere pont voor de boten. Voor het ONK hebben we met de pontbaas afgesproken dat hij vrijdag van 16.30 uur tot 20.30 uur en zaterdag van 8.00 tot 10.00 uur de grotere pont in gaat zetten om RS Feva’s op een strandtrailer over te zetten naar het Starteiland. Op zondag van 16.00 tot 18.00 uur worden met diezelfde grotere pont de boten weer teruggebracht naar de vaste wal. De reguliere vaartijden van de pont zijn van 08.00 – 22.00 uur. Binnen deze tijden kan je dus zo vaak je wilt naar het eiland toe of van het eiland af.Met de pontbaas zijn we een kortingsregeling overeen gekomen. Afgesproken is dat iedere deelnemende zeiler aan het ONK een passe-partout koopt voor € 10,-. Voor dit bedrag kan de zeiler zelf en één begeleider gedurende het hele weekend onbeperkt gebruik maken van de pont. Ook wordt voor dit bedrag de RS Feva overgezet en zondag weer teruggebracht.Per passe-partout krijg je twee herkenbare merktekens/sleutelhangers die je bij je moet dragen als je de pont wilt gebruiken. Voor de goede orde: ook als je geen begeleiders meeneemt is het wel de bedoeling dat iedere zeiler een passe-partout aanschaft. Als je je meldt bij de pontbaas en aangeeft dat je deelnemer bent aan het ONK zal hij je naam op een lijst aftekenen en kun je je passe-partout kopen. Toeschouwers krijgen ook korting bij de pont als ze aangeven dat ze voor het ONK RS Feva komen. In plaats van de normale € 2,- per retour betaalt een toeschouwer dan € 1,50.Op zaterdagavond vaart de pont éénmalig om 23.00 uur om de deelnemers aan het feestje in de gelegenheid te stellen weer aan vaste wal te komen.Het programmaHet ONK RS Feva 2013 kent de volgende programmaonderdelen:LicentiesHet Watersportverbond stelt over licenties het volgende: “Met een wedstrijdlicentie zeilen (voorheen startlicentie) verkrijgje als verantwoordelijk persoon aan boord het recht omaan zeilwedstrijden deel te nemen. Minimaal één lid van de bemanning moet over een wedstrijdlicentie beschikken en deze persoon wordt aangewezen alsverantwoordelijke. De inschrijving voor de wedstrijd vindt op zijn/haar naam plaats. De overige bemanningsleden moeten minimaal een bemanningslicentiebezitten.“Voor teams die niet beschikken over een wedstrijdlicentie is het mogelijk om bij registratie/aanmelding een zogenaamde evenementlicentie aan te schaffen. Met deze licentie kan het ONK gevaren worden. Kosten bedragen € 9,50. Conform NoR rule 1.7 dienen jullie in bezit te zijn van een licentie, zeker om in aanmerking te komen voor de prijzen!Notice of Race en Sailing InstructionsHier vind je nog eens de definitieve Notice of Race en nu ook de Sailing Instructions. Zorg dat je goed weet wat er in staat als je in Sneek gaat starten!TracTracZoals je hebt kunnen lezen gaan we bij het ONK gebruik maken van TracTrac. Hiervoor wordt elke boot uitgerust met een transponder of tracker. Op dit moment weten we nog niet exact de plaats waar deze transponder bevestigd moet worden. Zaterdagochtend zul je vernemen hoe en waar de transponder geplaatst wordt, mogelijk dat de stuurman of de bemanning de tracker in/aan het zwemvest moet bevestigen.In ieder geval is het zo dat per boot de tracker ’s ochtends zelf moet worden opgehaald, en na het zeilen ‘s middags weer ingeleverd. Op die manier hebben we tevens zicht wie vertrekt en weer terug is: het zogenaamde sign-in en sign-out.CoachingVoor de zeilteams die niet de beschikking hebben over een verenigingscoach hebben we apart coaching georganiseerd. Thomas en Marloes Rot, Nederlands kampioenen RS Feva in 2011, zijn bereid gevonden deze taak op zich te nemen. Op zaterdag zal alleen Marloes er zijn en op zondag Thomas en Marloes. Ben jij op het ONK en heb je geen coach, meld je dan zaterdag in de tent van Magic Marine bij Marloes.KamperenOp de grasvelden van het Starteiland kan je kamperen. Dit mag op een veld bij het havenkantoor, een klein stukje vanaf ‘De Roerkoning’. Bij dit veld is een apart sanitairgebouw. Kamperen mag ook op de grasvelden direct naast ‘De Roerkoning’. Het sanitair van ‘De Roerkoning’ kan dan gebruikt worden.Afrekenen voor het kamperen doe je zelf bij de havenmeester in het havenkantoor. Hij is er iedere dag van 8.00 – 11.00 uur en van 16.00 – 21.00 uur. Buiten deze tijden kun je ook betalen via speciale formulieren/zakjes. De kosten voor het kamperen bedragen € 5,- per tent per nacht en € 2,50 per persoon per nacht.Slapen in ‘De Roerkoning’In ‘De Roerkoning’ zijn er in totaal 4 slaapruimtes, waarvan 2 met 10 bedden en 2 met 6 bedden. Deze kamers hebben we onderverdeeld in een kamer ‘jongens1’, ‘jongens2’, ‘meiden1’ en ‘meiden2’. Op de deur van elke slaapruimte is aangegeven om welke kamer het gaat.De mensen die zich hebben aangemeld voor slapen in ‘De Roerkoning’ hebben intussen bericht ontvangen in welke ruimte ze zijn ingedeeld. Er zijn eventueel nog slaapplaatsen beschikbaar, zowel jongens/meiden als ook vrijdag/zaterdag. Kosten bedragen € 15,- per persoon per nacht. Mocht je alsnog gebruik willen maken van een slaapplaats meld dit dan even bij Roelof (email hidden; JavaScript is required). Bij de registratie/aanmelding kun je de kosten dan contant afrekenen.BBQ / PartyOok voor de mensen, zeilers/ouders/begeleiders, die zich nog niet hebben aangemeld voor de BBQ en het daaraan gekoppelde bescheiden feestje is er alsnog de mogelijk zich aan te melden. Kosten bedragen € 15,- per persoon. Aanmelden kan tot donderdag 19 september om 22.00 uur door een mail te sturen aan Ellen (email hidden; JavaScript is required) met een cc aan Marcel (email hidden; JavaScript is required). Ook deze kosten kun je dan contant bij de registratie/aanmelding afrekenen.Ontbijt/lunchAanvankelijk was het idee om gezamenlijk te ontbijten in ‘De Roerkoning’ en tijdens dit ontbijt ook een lunchpakket te maken. Omdat hiervoor nauwelijks belangstelling bestond hebben we deze mogelijkheid gecanceld. Dit betekent dat iedereen zelf zorg moet dragen voor ontbijt en eten/drinken voor op het water.Tijdens de wedstrijden gaan we in principe niet van het water, houd daar rekening mee en zorg dat je voldoende eten en drinken meeneemt in de boot!Tot slotZijn er dingen onduidelijk, hebben we iets vergeten, heb je nog een aanmelding of heb je andere vragen. Schroom niet en neem contact met één van ons op! Op naar een mooi ONK!!Bestuur Klasse-organisatieRuud v.d. Stroom, email hidden; JavaScript is required,06 – 53 39 98 29Ellen Visser, email hidden; JavaScript is required,06 – 58 86 97 13Arnout Drop, email hidden; JavaScript is required,06 – 13 13 85 99Marcel Sterk,email hidden; JavaScript is required,06 – 22 46 02 01Roelof Groen,email hidden; JavaScript is required,06 – 22 97 26 08